boneprojects.nl

boneprojects.nl

Mooie buitenlampen voor een nostalgische sfeer

Nostalgische buitenlampen: welke mogelijkheden zijn er?

Bent u van plan nostalgische buitenlampen in uw tuin of aan de buitenzijde van uw woning te plaatsen? Dat is heel goed voor te stellen. Nostalgische verlichting is waarschijnlijk één van de fraaiste en sfeervolste manieren om een woning of tuin van cachet te voorzien. Bovendien is het in de mode om tuinverlichting te inspireren op eigenlijk al lang vervlogen tijden. Heeft u dan ook al een idee of u kiest voor staande lampen of lantaarns, of misschien toch voor wandlampen, hanglampen en/of lampen voor op de eventuele veranda? Alleszins bevindt zich binnen de wereld van de nostalgische buitenlampen nog een aanzienlijke diversiteit. Wat uw keuzeproces iets eenvoudiger en overzichtelijker zou maken is een (web)winkel met een groot(s) en veelzijdig aanbod. Om meer te weten te komen over nostalgische buitenverlichting kunt u natuurlijk ook even verder lezen.

Welke nostalgische buitenlampen passen bij uw tuin?

Veel mensen denken bij nostalgische buitenlampen waarschijnlijk al snel aan wandlantaarns of lantaarnpalen. Volkomen logisch, want in veel gevallen is er niet of nauwelijks een betere manier denkbaar om uw tuin en woning een nostalgisch karakter te geven. Maar het kan natuurlijk zijn dat bij uw woning of tuin een andere verlichtingssoort beter past. Gelukkig bestaan nostalgische buitenlampen in een heleboel soorten en varianten en kunnen deze op vele manieren gecombineerd en toegepast worden. Met onder andere maritieme gevelverlichting, landelijke koetslampen of nautische lampen kunt u uw woning en tuin ook op een sublieme manier in een positief daglicht stellen. Kortom, binnen de nostalgische buitenverlichting zijn de mogelijkheden zeer uiteenlopend. Raadzaam is dus om uitgebreid inspiratie op te doen en u te laten adviseren, zodat u zeker weet dat u de beste nostalgische buitenlampen voor uw woning kiest.

Heeft u een voorkeur voor een materiaalsoort?

Het kan natuurlijk zijn dat u een voorkeur heeft voor een bepaalde materiaalsoort ten aanzien van uw buitenverlichting. Dat kan invloed hebben op de nostalgische buitenlampen die u uiteindelijk kiest. Zo zijn de meeste lantaarnkappen gemaakt van brons of koper en zijn de bijbehorende wandsteunen vaak vervaardigd van aluminium. Aluminium wordt sowieso al veelvuldig gebruikt bij toepassingen voor gevelverlichting. En prefereert u nostalgische buitenlampen waaraan u weinig onderhoud hoeft te plegen? Dan zijn scheepslampen waarschijnlijk geschikt, want deze bestaan meestal uit het onderhoudsvriendelijke messing of massief nikkel. Hoe dan ook zal een specialist u meer over de materiaalkeuze kunnen vertellen. Wie weet blijkt dat u dan ook zelf uw nostalgische buitenlampen volledig naar wens kunt samenstellen!

Laat u inspireren en maak de juiste keuze

Heeft u inmiddels besloten dat nostalgische buitenlampen echt iets voor u én uw woning zijn? Dat is allerminst vreemd, want de diversiteit aan prachtige mogelijkheden is schier eindeloos. Aan te bevelen is om dan bij gespecialiseerde (web)winkels inspiratie op te doen en u te laten adviseren door een deskundige op dit gebied. Zo bent u er nog zekerder van dat u de passendste nostalgische buitenlampen kiest voor bij uw woning!

Last van bruine of zwarte ratten? Ontdek de oplossing

Ratten in uw woning of pand?

U werpt een blik in de keuken en ontdekt ineens meerdere ratten. Of u bent eigenaar van een loods, wanneer u plotseling een rat over de reling ziet lopen. Zeer vervelend, want ratten kunnen veel overlast veroorzaken. Hun stank, die mede wordt veroorzaakt door hun uitwerpselen, is hinderlijk en hun geknaag kan veel schade veroorzaken. Het liefst bent u zo snel mogelijk van deze bruine of zwarte ratten af. Biedt een ongediertebestrijder misschien uitkomst? In dit blog vertellen wij meer over deze verschillende ratten en dragen wij een oplossing aan.

De bruine rat

Bent u zojuist een rat in uw woning tegen gekomen? Dan is dit hoogstwaarschijnlijk een bruine rat. Deze rat leeft vooral ‘s nachts, waardoor ze goed te horen zijn via muren of vloeren. Ze eten alles, maar geven vooral de voorkeur aan vlees, vis, groente en fruit. De bruine rat is in principe niet agressief, maar kan aanvallen wanneer deze honger heeft.
De ratten nestelen zich op verschillende locaties. Zo kunt u deze tegenkomen in riolen,
gebouwen, vuilstortplaatsen en magazijnen. Ook worden de ratten vaak in houtstapels gezien of in holen langs de sloot. Ze leven in kolonies, wat betekent dat wanneer u een enkele rat ziet, u waarschijnlijk met meerdere ratten te maken heeft.

De zwarte rat

Zwarte ratten waren in de Middeleeuwen zeer berucht. Dit omdat zij pestbacillen met zich meedroegen. De rat plant zich snel voort, waarop het noodzaak is zo snel mogelijk een ongediertebestrijder te bellen. Zelf is deze rat lastig te bestrijden, omdat deze zich goed kan verschuilen en hierdoor lastig te vinden is. Ook nu dragen deze ratten vele bacteriën met zich mee, waardoor het raadzaam is om direct contact met de ratten te vermijden. De zwarte rat geeft de voorkeur aan graan- en meelproducten als voedsel. Ze zijn ‘s nachts actief en staan bekend als vrij schuw. Ze zullen een mens niet snel aanvallen. De ratten verschuilen zich het liefst onder daken, boven plafonds of op zolders.

De oplossing

Wanneer u last heeft van bruine of zwarte ratten, is het inzetten van een ongediertebestrijder de meest effectieve optie. De ongediertebestrijder achterhaalt de locatie, stelt de oorzaak van uw rattenplaag vast en bestrijdt zodoende de ratten. Enkel via deze manier weet u zeker dat het rattenprobleem snel verleden tijd is en deze zich ook niet snel meer zullen laten zien.
Schakel daarom vandaag nog uw lokale ongediertebestrijder in en zie hoe snel u van uw rattenplaag verlost bent!

Verhoogt u uw cursusprijzen in 2019?

Bent u voorbereid op de BTW-verhoging van 6 naar 9%?

Zoals waarschijnlijk algemeen bekend is, heeft de regering Rutte III Nederlands laagste BTW-percentages verhoogd van 6 naar 9. Dat wil zeggen dat over producten waarvoor tot en met 2018 zes procent BTW moest worden betaald, nu negen procent BTW wordt berekend. In de eerste plaats heeft deze maatregel gevolgen voor vele ondernemers. De belangrijkste vraag die door een ondernemer beantwoord moet worden, luidt: bereken ik deze verhoging door aan mijn afnemers? Maar ook administratief heeft deze wijziging de nodige voeten in de aarde. Bent u beheerder van een opleiding of cursus? Lees dan vooral even verder.

Geldt de BTW-verhoging voor u?

Zoals gezegd geldt de BTW-verhoging alléén voor producten waar voorheen slechts 6 procent BTW over werd berekend. Belangrijke producten die hieronder vallen zijn kennisbronnen zoals boeken, magazines, dagbladen en gidsen. Grote kans dat de lectuur voor uw cursus of opleiding hier ook onder valt. Twijfelt u hierover? Neem dan voor de zekerheid contact op met de belastingdienst.

Rekent u de verhoging door aan uw klanten?

Geldt de beschreven BTW-verhoging inderdaad ook voor de producten die betrekking hebben op uw opleiding of cursus? Dan is het zaak om zo snel mogelijk te bepalen of u deze verhoging ook gaat doorrekenen aan uw klanten, waardoor u uw prijzen met ingang van 2019 zou verhogen. Er zijn verschillende redenen om dit wel of niet te doen. Als u de brutowinst graag houdt zoals deze was, dan verhoogt u uw prijzen. Als dit niet per se nodig is en u wilt reclameren met gunstige prijzen voor uw klanten, dan kunt u wellicht anders besluiten. Bedenk bij dit besluitvormingsproces ook of uw klanten vooral particuliere of zakelijke klanten zijn. Met name bij zakelijke klanten moet het geen probleem zijn een prijscorrectie naar boven te hanteren. Deze klanten trekken meestal de BTW af van hun belastbare inkomen, waardoor zij in wezen evenveel blijven betalen voor uw diensten en/of producten.

Pas uw prijzen en percentages simpel aan

Bevindt zich momenteel de administratie van uw cursus of opleiding op allerlei verschillende plekken en dat in een grote diversiteit aan programma’s? Het overal correct doorvoeren van BTW- en prijswijzigingen is dan een heel gedoe. Bovendien is dit een nogal foutgevoelig proces. Dit is één van de vele redenen waarom u er goed aan zou doen om deugdelijke en uiterst efficiënte software voor cursusadministratie aan te schaffen. Met zo’n topprogramma is het doorvoeren van dit soort wijzigingen een fluitje van een cent. Wacht dus niet langer en zorg voor een aanzienlijke vereenvoudiging van uw administratieve processen.

Het uitkiezen van je droomjurk? Lees onze tips!

Voorkom keuzestress

Je bent pas geleden ten huwelijk gevraagd en je zoekt nu de perfecte bruidsjurk voor deze speciale gelegenheid. Dit is jouw dag en het uitzoeken van de jurk is misschien wel iets waar je al je hele leven over droomt. Bij het kiezen van je droomjurk kan ook een hoop keuzestress komen. Er komt zoveel op je af! Daarom is het belangrijk om goed voorbereid op zoek te gaan naar je bruidsjurk. Wij hebben de beste tips op een rijtje gezet, zodat het passen van de jurk een prachtig moment wordt.

Wat wil je uitgeven aan de bruidsjurk?

Bepaal van te voren wat je wil uitgeven aan een bruidsjurk. Wanneer iemand anders de jurk voor jou betaalt, overleg dan goed wat het budget is. Zo weet je precies welke jurken je kunt passen als je in de bruidswinkel bent. Als je een trouwjurk past die niet binnen je budget past en je wordt verliefd op die te dure jurk, is het erg lastig om deze nog uit je hoofd te zetten. Er is een perfecte jurk in iedere prijsklasse, dus maak je geen zorgen!

Wie neem ik mee als ik mijn droomjurk ga uitkiezen?

Het uitkiezen van de trouwjurk kan best overweldigend en emotioneel zijn. Het is belangrijk dat je mensen meeneemt die jou als geen ander kennen en weten wat bij jou past. Ook is het aan te raden niet teveel mensen mee te nemen, want hoe meer meningen, hoe lastiger het wordt voor jou om echt jouw keus te maken.

Verzamel jurken in jouw stijl

De kans is groot dat je dit al gedaan hebt, maar we zeggen het toch nog maar: ga op zoek naar jurken in jouw stijl op internet. Maak een mooie verzameling met jurken die je aanspreken. Je kunt bijvoorbeeld een bruidsjurk ‘bord’ aanmaken op Pinterest. Hier is genoeg inspiratie te vinden. De verzameling laat je zien aan de verkoopster in de bruidswinkel, zodat zij een beeld krijgt bij waar je naar op zoek bent.

Vormen en stijlen

Het is wel aan te raden om ook jurken aan te passen in andere vormen en stijlen. Soms lijkt een jurk op de foto heel mooi, maar past het bijvoorbeeld niet bij jouw lichaamsbouw. Het kan soms heel verrassend zijn hoe mooi een ander soort jurk opeens staat. Laat het op je af komen allemaal, maar bovenstaande tips helpen je in ieder geval om goed voorbereid op te zoek naar jouw bruidsjurk!

De overstap naar een peuterbed

De overgang van ledikant naar peuterbed

Uw kindje is de babytijd inmiddels ontgroeid. Hoog tijd voor een peuterbed. Sommige ouders kiezen dan voor een eenpersoonsbed voor hun kindje. Een kind is dan echter nog vrij klein. Een peuterbedje heeft een afmeting van 75 x 150 cm, terwijl een 1-persoonsbed van 90 x 200 cm vrij groot is. Om uw kindje in een veilige omgeving te laten slapen, is een peuterbed een goede tussenoptie. In deze blog leest u meer om deze overstap zo goed mogelijk te laten verlopen voor uw kindje.

Wanneer een peuterbed voor uw kindje?

De precieze leeftijd wanneer een kind de overstap naar een peuterbed kan maken varieert. Sommige kinderen zijn hier vanaf 1,5 jaar al klaar voor, terwijl andere kinderen hier pas met 3,5 jaar klaar voor zijn. Om vast te stellen wanneer het tijd wordt voor de overstap naar een peuterbedje voor uw kind, zijn er enkele signalen om in de gaten te houden. Zo kan het zijn dat uw kindje gaat proberen uit het ledikant te klimmen. U kunt er dan voor kiezen de spijlen aan de zijkanten van het bed te verwijderen, maar ook voor een peuterbed gaan.

Verschillen

Een belangrijk verschil tussen een ledikant en peuterbed is dat een ledikant is voorzien van spijlen. Hierom is het wellicht verstandig het peuterbed de eerste periode te voorzien van een bedhek. Zo loopt u niet het risico dat uw kindje ‘s nachts uit bed valt. Nadien kunt u ervoor kiezen een matras op de grond naast het peuterbed te leggen, zodat een eventuele val opgevangen kan worden.

Het peuterbed introduceren

Een peuterbed is een hele stap. Hoe kunt u dit nieuwe bed het beste aan uw kindje introduceren? Laat uw kindje alvast wennen aan het grotere bed. Zet het peuterbed in de kinderkamer neer terwijl uw kindje nog in het ledikant slaapt. U kunt dan een boekje gaan lezen met uw kind op het grote bed of uw zoon/dochter hierop laten spelen. Vervolgens kunt u ervoor kiezen uw kindje een middagdutje te laten doen in het nieuwe peuterbed. Laat uw kind na twee weken ‘s nachts in het grotere bed slapen. Het kan zijn dat uw kindje hieruit zal stappen, maar geduld is hierbij van belang. Leg uw kind uit dat dit niet de bedoeling is. U zult zien dat uw kindje straks vanzelf in slaap valt in het peuterbed. Gaat het slapen in het grotere bed goed? Verwijder dan het ledikant.

Een peuterbed zoeken

In dit blog hebben wij u meer verteld om de overstap naar een peuterbed zo goed mogelijk te laten verlopen voor uw kindje. Benader een specialist en laat deze uw wensen weten voor het peuterbed. Wij wensen u veel succes met het zoeken naar het ideale peuterbed voor uw kindje!

Dit zijn de verschillen tussen uitzendbureaus en payrollbureaus

Wordt het een uitzend- of een payrollbureau?

Kies ik voor een uitzendbureau of een payrollbureau? Stel jij jezelf die vraag? Wij hebben in dit blog de verschillen tussen beide opgesomd. Het blijkt voor veel mensen namelijk nog erg lastig te bepalen vanuit waar ze voortaan willen gaan werken. Welke voordelen biedt een payrollbureau? En zijn er nadelen te noemen bij werken onder een uitzendbureau? Lees dit blog en ontdek welk soort bedrijf jouw voorkeur geniet. Wordt het een uitzendbureau of een payrollbureau?

Zo werkt een uitzendbureau

Een uitzendbureau werkt volgens tijdelijke inleen. Wat dit precies inhoudt? We leggen het je graag kort en bondig uit. Een bedrijf zoekt een nieuwe medewerker. Dit bedrijf heeft echter geen zin, tijd en mensen om zelf op zoek te gaan naar een geschikte kandidaat. Daarom schakelt het bedrijf een uitzendbureau in. Dit uitzendbureau stelt vervolgens een vacature op, werft passende kandidaten en selecteert de meest geschikte. Deze kandidaat gaat vervolgens aan het werk bij het bedrijf dat een nieuwe werknemer nodig had. Deze werknemer wordt uitbetaald door het uitzendbureau. Klikt het tussen de werknemer en het bedrijf niet of zitten de werkzaamheden/het project van de nieuwe medewerker erop? Dan wordt het contract direct beeindigd. De relatie tussen het uitzendbureau en de werknemer wordt hiermee ook meteen verbroken.

Zo werkt een payrollbureau

Payroll werkt op verschillende punten anders dan een uitzendbureau. Zo werft en selecteert een bedrijf dat op zoek is naar nieuwe medewerkers zelf de kandidaten. Hierdoor ontstaat al een hechtere band tussen het bedrijf en de werknemer. Wat hetzelfde is, is dat de werknemer niet door het bedrijf, maar door het payrollbureau wordt uitbetaald. Het payrollbureau functioneert namelijk als de juridisch werkgever van de werknemer. Dit zorgt voor vele voordelen. Zo weet de werknemer zeker dat hij of zij correct en op tijd uitbetaald wordt. Ook bij ziekte! De werkgever daarentegen heeft alle taken, risico’s en verplichtingen aangaande de arbeidsovereenkomst van de nieuwe werknemer uitbesteed aan het payrollbureau. Op die manier ontstaat een flexibele doch zekere win-win-situatie!

Kies jij voor een uitzend- of een payrollbureau?

Ben jij er al uit? Voel jij je juist prettiger bij een tijdelijke, vluchtige arbeidsovereenkomst via een uitzendbureau? Of heb je behoefte aan meer zekerheid en stabiliteit? Kies dan juist voor een payrollbureau. Ga op zoek naar precies dat bureau dat perfect aansluit bij jouw wensen. Vergeet ook niet uitvoerig vragen te stellen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de CAO? Bij wie moet je jouw gewenste vakantiedagen doorgeven? En wat gebeurt er als je ziek wordt? Als je dit allemaal opvraagt, kom jij automatisch terecht bij precies dat uitzend- of payrollbureau dat perfect bij jouw wensen past!

Ga je als ZZP’er payrollen of toch in dienst?

Ontdek jouw opties als ZZP’er

Als ZZP’er kom je voor diverse keuzes te staan. Laat je je bijvoorbeeld uitbetalen via payroll of ga je toch in dienst? Wij gingen op zoek naar de voor- en eventuele nadelen van beide opties. We wisten namelijk niet meteen wat nou de meest verstandige keus is. Lees in dit blog meer over deze twee opties. Dan weet jij straks ook wat het beste past bij jou. Wordt het payrollen of in dienst gaan?

Gebruik maken van de VAR gaat niet meer

Enkele jaren geleden konden ZZP’ers nog werken volgens de VAR (Verklaring Arbeidsrelatie). Deze verklaring gaf duidelijkheid over de fiscale situatie van de zelfstandige. Denk aan informatie over het inhouden of betalen van loonheffingskortingen. Hierdoor was het voor veel zelfstandigen erg eenvoudig opdrachten aan te nemen. Echter, sinds 1 mei 2016 is de VAR afgeschaft. Wat zelfstandigen nu nog kunnen doen is voor elke werkgever en opdracht een modelovereenkomst opstellen. Maar je begrijpt het al, hier kan best wat werk in gaan zitten! Daarom gingen wij op zoek naar interessante alternatieven.

In dienst gaan bij je opdrachtgever

Ben je als ZZP’er aangenomen voor een langdurige opdracht bij één opdrachtgever? Dan kan het verstandig zijn een contract aan te vragen. Je gaat dan dus tijdelijk in dienst bij je opdrachtgever. Werken onder zo’n arbeidsovereenkomst kan grote voordelen bieden. Denk aan de opbouw van vakantiedagen en -geld en de zekerheid van een CAO. Een nadeel van deze constructie is dat je als ZZP’er je vrijheid kwijt bent. En was dat juist niet één van de redenen waarom je voor zelfstandig ondernemerschap koos? Een ander nadeel is dat een ZZP’er die in dienst gaat bij één opdrachtgever, een stuk minder aantrekkelijk kan zijn in de ogen van potentiële opdrachtgevers. Zeker bedrijven die een snelle, flexibele en onafhankelijke kracht zoeken, zullen niet snel kiezen voor een ZZP’er die in dienst is bij één specifieke opdrachtgever.

Kies voor payroll

Wil je wel profiteren van de opbouw van vakantiedagen en vakantiegeld, maar ook zelfstandig blijven opereren? Kies dan voor payroll. Deze optie biedt het beste van beide werelden. Bij payroll wordt je niet betaald door je opdrachtgever, maar door een payrollbedrijf. Payrollen is bovendien een enorm veilige optie, omdat je mooie extra’s krijgt, zoals een werknemersverzekering, WW en je wordt doorbetaald bij ziekte. Stukken beter dus dan wanneer je helemaal zelfstandig werkt. Tegelijkertijd behoudt je bij payroll nog wel je vrijheid en zit je niet vast aan één opdrachtgever. Kortom, ben jij er al uit? Ga je in dienst bij het bedrijf waar je nu voor werkt of blijf je genieten van je vrijheid als ZZP’er door te gaan payrollen?

Zo voorkom je ruzie met andere nabestaanden

Als een naaste is overleden

Als een naaste komt te overlijden, komt er van alles op je af. Je hebt een hoop emoties te verwerken, er moet van alles gebeuren voor de begrafenis of de crematie en de woning van de overledene moet ontruimd worden. En juist bij dat laatste gaat het vaak mis. Er wordt geruzied over de erfenis, er zijn meerdere geïnteresseerden in bepaalde meubelstukken, of iemand besluit de hele inboedel te laten ontruimen, terwijl er nabestaanden zijn die nog emotionele herinneringen hebben aan bepaalde spullen. Gelukkig is er een manier om dit gedoe, nog vóór de woningontruiming, te voorkomen.

Ga goed in gesprek met iedereen

Natuurlijk is het lastig met iedereen in gesprek te gaan over de inboedel. Er zitten een hoop verdrietige emoties in de weg vanwege het overlijden. Misschien botert het niet zo goed tussen jou en bepaalde familieleden. En dan is er nog de tijdsdruk. Er moet immers snel gehandeld worden. Toch raden we je aan geen plotselinge beslissingen te nemen als het op een woningontruiming aankomt. Is een meubelstuk of accessoire immers al gedemonteerd of geveild door een woningontruimer? Dan is de kans dit product heelhuids terug te krijgen nihil. Leg daarom goed vast wat er verwijderd mag worden, wat naar wie gaat en wat aangeboden mag worden op een veiling bijvoorbeeld.

Laat de inboedel aanbieden op een veiling

Veel woningontruimers werken samen met antiquairs en veilinghuizen. Staan er spullen in het huis van de recent overledene die geen enkele nabestaande wenst? Maar zijn ze nog wel van economische waarde? Vraag dan aan de woningontruimer of hij deze meubels kan aanbieden op een veiling. Leveren de stukken nog wat op? Dan worden deze bedragen vaak direct in mindering gebracht op de factuur van het bedrijf in ontruiming. Zo hoef jij niet te slepen met die meubels én is het ontboedelen een stuk voordeliger dan eerst begroot werd. Kortom, ga direct op zoek naar een ervaren bedrijf in woningontruiming.

Schakel een specialist in ontboedelen in

In heel Nederland zijn woningontruimers actief. Ga op zoek naar een specialist die desgewenst een huisbezoek brengt voorafgaande de woningontruiming zelf. Controleer ook of deze ontruimer de inboedel eventueel kan aanbieden op een veiling. Tijdens het huisbezoek kan het bedrijf direct vertellen of er sowieso sprake is van meubels met economische waarde. Zo niet, dan levert het ontboedelen je helaas niks op, maar ben je wel op een snelle en vakkundige wijze van alle meubels af! Maar onthoud: zorg er eerst voor dat je zeker hebt welke meubels precies verwijderd mogen worden. Zo voorkom je grote ruzies naar aanleiding van de woningontruiming!

Zo houd jij je cursusadministratie op orde

Kies een goed softwarepakket

Een software om je cursusadministratie bij te houden is ideaal. Maar hoe selecteer je nou eigenlijk de beste optie? Er bestaan inmiddels zó veel softwarepakketten, dat het misschien een beetje lastig is in te schatten welk programma het meest ideaal is voor jouw school, bedrijf of instelling. Om het je toch wat eenvoudiger te maken, hebben wij voor je uitgezocht waar je rekening mee moet houden, wanneer je op zoek bent naar goede software voor jouw cursusadministratie.

Tip 1: Overweeg of je een online cursusadministratie wenst

Voordat je een softwarepakket in de cursusadministratie uitkiest, is het belangrijk dat je voor jezelf bepaalt óf je wel voor online wilt gaan. Er staan immers een hoop mensen nog steeds een beetje huiverig tegenover de digitalisering. Wees gerust, online een cursus administratie bijhouden is veilig, snel en super eenvoudig. Elke aanpassing, nieuwe cursist en actuele resultaten kun je in enkele kliks doorvoeren in het systeem. Geen losse briefjes meer, geen zaken die in elk papieren dossier aangepast moeten worden. Alles verloopt eenvoudigweg via de software.

Tip 2: Bepaal welke functies het softwarepakket moet hebben

Houd er rekening mee dat er ontzettend veel verschillen zitten in de softwarepakketten voor een cursusadministratie. Daardoor kan het nog lastiger zijn een passende variant te vinden. Bepaal dus eerst aan welke functies de software moet voldoen. Wil je dat het mogelijk is om via de software locatiewisselingen door te geven? Moeten cursisten via de software hun voortgang bij kunnen houden? Wil je dat het te allen tijde duidelijk is welke docenten beschikbaar zijn en welke cursussen er op welk moment gegeven worden? Ga dan op zoek naar een pakket dat deze functies biedt.

Tip 3: Zorg dat iedereen met de cursusadministratie overweg kan

Online de cursus administratie bijhouden, moet het op orde houden van deze administratie juist eenvoudiger maken. Echter, er bestaan helaas genoeg softwarepakketten die voor een gemiddelde cursist en zelfs voor een doorgewinterde docent onbegrijpelijk zijn. Zorg er daarom voor dat je niet kiest voor een erg complex pakket. Het zal je dan heel veel tijd kosten om ten eerste te achterhalen wat je er precies mee kunt. Ten tweede moet je het programma nog in gebruik gaan nemen! Je wilt uiteraard dat dit soepel en foutloos gebeurt. Mede omdat vele anderen naast jou via deze software hun bijdragen leveren aan een ordelijke cursusadministratie.

Ga op zoek naar een prettige cursusadministratie

Kortom, als jij over wilt stappen op een online cursusadministratie, is het essentieel dat je een degelijk, eenvoudig en functioneel softwarepakket kiest. Vraag desgewenst advies of een demo aan bij een leverancier van software voor cursusadministratie. Zo ontdek je direct of de look & feel van de software geschikt is voor jouw cursusadministratie!

Hoe is het met de veiligheid binnen uw gemeente gesteld?

Het aantal misdaden in uw gemeente

Hoeveel inbraken zijn er het afgelopen jaar in uw gemeente gepleegd? De misdaadcijfers zijn kortgeleden weer gepubliceerd door het AD in de misdaadmeter. Maar wat is de misdaadmeter precies? Hoe kunt u de hoeveelheid inbraken, mishandelingen of autodiefstallen in uw gemeente precies checken? En de belangrijkste vraag: hoe kunt u voorkomen dat u slachtoffer wordt van een inbraak? U leest het allemaal in dit blog.

Wat is de misdaadmeter?

Al jaren publiceert het AD jaarlijks de misdaadmeter. Een eenvoudige infographic die op een overzichtelijke manier het aantal misdrijven in uw gemeente laat zien. Op deze manier bent u als inwoner ook op de hoogte van wat er bij u in de buurt speelt op het gebied van criminaliteit, aangezien dit voor veel inwoners niet helemaal duidelijk is. De misdaadmeter brengt hier verandering in.

De totstandkoming van de misdaadmeter

Hoe komt de misdaadmeter precies tot stand? Het AD maakt gebruik van de gegevens van de politie over het afgelopen jaar. Op basis van deze gegevens wordt er een ranglijst geproduceerd. Hier worden tien verschillende delicten in meegenomen: woninginbraak, inbraak in schuur, garage of tuinhuisje, diefstal van auto of motor, diefstal uit of vanaf een auto of motor, zakkenrollen, bedreiging, mishandeling, straatroof, overvallen en vernieling. Het aantal delicten wordt vervolgens per gemeente afgezet tegen het inwoneraantal. Vijf inbraken in een klein dorp tellen zwaarder dan vijf inbraken in een grote stad. Tevens worden de delicten gewogen op impact. Mishandeling telt bijvoorbeeld zwaarder dan bedreiging.

Bekijk de misdaadcijfers bij u in de buurt

Benieuwd naar de misdaadcijfers van uw gemeente? Klik dan in de infographic op de gemeente waar u woont. U krijgt dan direct de cijfers van alle delicten en de verschillen met vorig jaar. Tevens wordt de positie van de gemeente in de misdaad ranglijst weergeven. Is het aantal delicten gegroeid? Zijn er bijvoorbeeld meer inbraken gepleegd? Dan kunt u hier zelf ook wat aan doen!

Nieuwe sloten van de slotenmaker

Wist u dat goed hang- en sluitwerk heel belangrijk is bij de beveiliging van uw huis? Wanneer uw hang- en sluitwerk helemaal op orde is, neemt ook de kans op een inbraak sterk af. Laat een vakkundige slotenmaker bij u in de buurt bij u langskomen om de staat van uw sloten te checken. Hij geeft u graag tips voor een nog betere beveiliging en vervangt, indien nodig, direct uw sloten voor betere exemplaren. Zo bent u inbrekers te slim af!

« Oudere berichten

© 2019 boneprojects.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑